Handelsbetingelser

Bestilling af varer
I forbindelse med køb af varer hos www.vanilia.dk skal du udfylde dine personlige informationer så som navn, adresse og betalingsinformationer.

Når din bestilling er gennemført, vil du modtage en bekræftelse af din bestilling pr. e-mail.

Alle priser på websitet er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Når du handler med www.vanilia.dk indgås aftaler på dansk og i henhold til dansk lovgivning.

Der tages forbehold for trykfejl.

Hvis du har yderligere spørgsmål angående køb af varer på www.vanilia.dk eller såfremt du foretrækker at handle over telefonen eller pr. e-mail, kan du kontakte os ved at skrive til mail@vanilia.dk eller kontakte os på telefon +45 86 60 21 22 på alle hverdage mellem kl. 9.00 og 16.00

Bemærk at der i forbindelse med opdateringer af vores system, kan forekomme kortvarige prissættelser af tilbudspriser som ikke realistisk svarer overens med den aktuelle salgsprisen. Disse ordre vil ikke blive ekspideret men afvises og betalingen returneres af samme grund. Disse opdateringer er kortvarige. Er du i tvivl, kontakt Vanilia på tlf. 86602122 eller mail@vanilia.dk Vi er undervejs med en ny opsætning af vores hjemmeside på en ny platform, hvor disse fejl bliver elimineret fremover. Den skulle være oppe at køre medio efteråret 2015.

Sådan handler du hos os
For at foretage et køb på www.vanilia.dk skal du igennem 5 trin.

1) Find den eller de varer du ønsker at købe og læg dem så i indkøbskurven, gå derefter til kassen.

2) Indtast dine personlige oplysninger.

3) Vælg forsendelses- og betalingsmåde.

4) Godkend vores forretningsbetingelser.

5) Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.

6) Bemærk at der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling
På www.vanilia.dk kan du betale med følgende:

Dankort, Mastercard, Maestro, Visa og Visa Elektron

Kontant ved afhentning i vores butik i Viborg.

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.vanilia.dk

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, nå du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem.

Hverken www.vanilia.dk eller en tredje mand har mulighed for at læse dataene.

Ved returnering af dele eller hele beløbet fra købet, grundet at de udsolgt, eller ikke længere lagerføres og opdateringen af systemet først efterfølgende retter disse fejl, kan der være forskel på hvor lang tid der går før din konto bliver opdateret, afhængig af hvilken type betalingskort du anvender. Dette skyldes at nogle betalings ikke opdateres med det samme, men der kan gå nogle dage før kontoen er opdateret. Kontakt derfor altid butikken først, for at sikre at vi har foretaget den ønskede returnering af dele eller hele beløbet tilbage.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra www.vanilia.dk og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.


Fragt og levering

Hos Vanilia er der fragtfri levering ved køb over kr. 500.

Forsendelses prisen er fast og ligger på 49,00 kr. pr forsendelse. 

Vi sender alle vores varer med Post Danmark eller GLS og vi sender fra dag til dag.

Når du bestiller varen modtager du et track and trace nummer hvorpå du kan følge varen til din bopæl. 

Er der med et samlet beløb handlet for over 500 kr. og skulle enkelte varer være udsolgt så beløbet kommer under, betaler Vanilia for leveringen.

Vi betaler altid returfragten, dog ikke på udsalgs varer. Her skal du selv betale returfragten.

Hvis du fortryder købet får du hele beløbet du har købt for retur, også hvis du har betalt fragt.

Pakker er ude hos modtageren hverdage (mandag-fredag) efter den afsendes.

Pakker til Bornholm og til og fra de helt små øer har dog op til 2 dages befordringstid.

Om lørdagen er der kun omdeling af pakker, der er sendt lørdagsekspres. Kontakt os, hvis du ønsker lørdagsekspres.


Fortrydelsesret
Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på www.vanilia.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare.

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde.

Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv betale portoen for at sende varen retur.

Varen kan sendes til

Vanilia
Sct.Mathias Gade 66
8800 Viborg

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset, eller aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Når du fortryder dit køb tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved en overførsel til din bank konto eller refundering til dit betalingskort, når vi har fået varen retur og kontrolleret at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Det er altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil du har fundet ud af, om du vil beholde det købte eller ej.

Emballagen kan nemlig i nogle tilfælde betyde at varens salgsværdi forringes og dermed kan fortrydelsesretten ikke udnyttes.

Reklamationsret
Når du handler på www.vanilia.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.

Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på følgende adresse:

Vanilia
Sct.Mathias Gade 66
8800 Viborg

Når du returnerer varen, bedes du angive følgende:

En beskrivelse af fejlen.

Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.

Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for forsendelsen, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.